0
Cestovanie a lifestyle

„HURTS (UK) – Fórum Karlín Prague (RECENZIA)“

Písal sa rok 2009 a nudné vody československého éteru rozvíril ich singel Wonderful Life z prvého albumu Happiness z ktorého môžete poznať aj skladbu Better Than Love. Celosvetovo sa z tohto albumu predalo 1000 000 kópií. Od tejto doby ubehlo ďalších osem rokov a skupina vydala ďalšie tri albumy + LP. Pri poslednom sa Hurts púšťajú mierne masovejšou a viac DANCE cestou. Dôkazom je doska s názvom Desire zo septembra 2017 ku ktorej prebieha aj aktuálne turné.

Zdroj:Google.com

Diskografia

Happiness (2010)

Exile (2013)

Surrender (2015)

Desire (2017)

Kde a kedy?

V mierne symbolickom čase 17.11.2017 v Pražskom Fórum Karlín. Chalani Prahu otestovali v menšej Lucerne a nakoľko sa tu vytvorila veľká „fanúšikovská základňa“ (a podľa všetkého im to tu prirástlo k srdcu) rozhodli sa pre väčší priestor a vypredali ho do posledného miesta.

Môj príbeh s Hurts

Písal sa vyššie spomínaný rok 2009 a ja som sa nachádzala v dosť zlomovom, období života. Niekde medzi rozhodovaním sa kam budem v živote smerovať a zároveň som bola vo veľmi komplikovanom vzťahu. Myslím, že v tom čase som si to ani neuvedomovala ale, cez životné obdobie som sa práve vďaka Hurts dostala jednoduchšie.

Myslím si, že mnoho z Vás doslova otravovala skladba Wonderful Life. Ja som však cítila, že ide o niečo iné. Kapelu ktorá na trhu ešte nebola. Tak som začala pátrať. Hurts ako kapela je iná nie len zvukom, prístupom k hudbe ale aj ich image doslova vybočuje z normálu.

Hovorí sa, že …

Určite ste si všimli, že kapela Hurts vystupuje zásadne v oblekoch. Tvrdia, že po extrémnych teplotách ktoré si prežili na predchádzajúcej šnúre ich už len tak niečo z konceptu nevyvedie. Koluje historka, že pred založením kapely Theo a Adam prežívali ťažké časy. Obaja boli bez zamestnania a chodili na úrad práce. Aby si však zachovali dôstojnosť, vždy šli na úrad v obleku. Túto už doslova signifikantnú črtu si ponechali aj ako Hurts. Rovnako ako tradíciu hádzania ruží do publika pri ktorom fanúšikovia doslova šalejú.

Hurts Vás naučia cítiť

Hovorí sa, že všetko je tak ako má byť. Všetky veci sa dejú v živote z nejakého dôvodu. Presne preto sa asi Vesmír naprogramoval a ja som Hurts live zažila až včera. Bolo to prvýkrát ale rozhodne nie naposledy. Keďže lístky na koncert v Bratislave (18.11.2017) boli oproti Prahe nie len predražené ale aj vypredané bláznivá idea, že si tam dnes odbehnem ma prešla už po ceste električkou. Ja viem, že som sa zasa rozpísala ale verte mi, že už sa blížime do finále a vy zistíte aké to na Hurts vlastne bolo.

Koncert

Kto ma pozná veľmi dobre vie, že sa nebránim vypočuť si aj komerciu ale na hudbu a film som veľmi náročná. Kdeže som mala možnosť počuť viac LIVE záznamov mala som určitú predstavu. Taktiež som rátala, že záznamy sú určite upravované a po viac koncertoch už viem, že LIVE je to proste iné a dokonalosť z albumov ide bokom. Tu sa zastavím. Pretože Vám s radosťou oznamujem, že Hurts sú na tom úplne inak! Od fanúšikov som sa dozvedela, že predchádzajúce koncerty dotvárali skvelé vokalistky. Tie ma dostali hneď na úvod a prvé skladby mi doslova vzali dych. Už od prvej minúty bolo vidieť, že Hurts si potrpia na každučký detail. Majú doslova famózne speváčky ktoré ich skladby ozvláštnia a je vidieť, že tam nie sú len „na okrasu“ ale Theo im dal počas celého koncertu dostatok priestoru vyniknúť.

Rýchle piesne na rozohriatie publika striedajú pomalé. Pri tých sa mi doslova zastavoval dych. Hlavne ak šlo o moje srdcovky Somebody to Die For,Wonderful Life či energickú Ready to Go z posledného albumu. To je jediná z piesní ktorej som pri novom albume neodolala. Dala som si výzvu a chcela som aby pre mňa nové sklady boli prekvapenie.

Ooooooou, ooooooou!

Perfektná skladba Peaple Like Us ma dostala na prvé počutie. Pri skladbe Silver Lining sme sa všetci dohodli, že rozsvietime červené náramky v duchu nového albumu. Pánom sa evidentne náš počin páčil. Theo počas celého koncertu opakoval ako dobre sa cíti. Atmosféra ich po niekoľkýkrát evidentne znovu dostala. To, že má na sebe Theo oblek rozhodne neznamená, že skupina Hurts je duo suchárov, práve naopak. Sme tu pre to aby sme si poriadne zatancovali! A už to šlo a skákalo sa o dušu :). Keďže som dnes niekoľkokrát prešla najnovší album a všetky skladby z diskografie mi hrajú od rána je nutné priznať jednu vec. Hurts nám najnovším albumom ukazujú novú cestu. Viac dojemné a citové skladby z predchádzajúcich dosiek, striedajú rytmickejšie skladby ktoré fanúšika donútia tancovať. To čo však zostáva nemenné je inakosť. Nejedná a o žiadnu tuctovú kapelu ktorá tvorí pre 15- ročné deti. To dokazuje fakt, že na koncert prišlo snáď celé vekové rozhranie. Zároveň pre mňa šlo o jeden z najviac emotívnych koncertov doposiaľ. Ono totiž človek cíti ak je hudba robená naozaj srdcom. Predsa nakoniec ide o Hurts.

Fanklub ich miluje. Fórum Karlín včera zažilo neskutočné množstvo pozitívnej energie. Podmanivú farbu hlasu Thea doplnila skvelá vizuálna show. Po chvíli tvrdšia gitara ktorá doslova trhala bubienky a potom nás Theo znova skrotil pomalším tempom. Možno by som bola viac kritická, keby som mohla porovnávať ale Hurts sa mi dostali do srdca. A určite to nie je naposledy čo som bola na ich koncerte.

Záverom

Hurts rozhodne neulahodí každému. Ale dajte im šancu! Minimálne jedna skladba Vás určite dostane. A ak nie ste na „dojáky“ rozhodne si pustite najnovší album Desire. Ja dávam 10 z 10 uvidíme ako na tom budem po nasledujúcom koncerte. Ak si bol na koncerte aj TY NEZABUDNI mi do komentára napísať svoj dojem. Budem len rada :).

Komplet albumy od Hurts free na Spotify:

CZ/SK Fanklub Hurts: https://www.facebook.com/HURTS-Czech-Republic-607620639266846/

Nezabudni ma sledovať na sociálnych sieťach: